A fi sau a nu fi Influencer?Aceasta-i intrebarea!

Am început toată treaba asta cu online-ul de la o simplă pagină de Facebook, care ușor, ușor a început să crească. Am ajuns să am acest blog din dorința de a fi și mai aproape de “pofticiosii” mei care au început să îmi trimită mesaje cerându-mi o anumită rețeta sau părerea despre anumite produse pe care eu le foloseam, mă întrebau despre locurile pe care le vizităm, cum mi se pare cazarea, etc. Poate pare ciudat pentru unii, dar aceste simple întrebări mi-au adus zâmbetul pe buze, acesta fiind momentul în care mi-am dat seama că pot să fiu de folos prin acțiunile mele, drept urmare a apărut blogul Tradiții și Delicii. Nu pot să spun că în acest moment sunt vreun influencer, dar vreau să cred că postările mele inspiră și sunt utile multor cititori.
Branding personal
Se tot vorbește din ce în ce mai des despre branding personal, care din punctul meu de vedere este o adevărată mostenerie de suflet, pentru că ține cont de valorile și principiile fiecăruia, făcându-ne unici pe fiecare în parte. De exemplu, Tradiții și Delicii mă definește maxim, iar alegerea numelui a venit destul de natural tocmai pentru că este legată de pasiunile mele. Mi-am propus să le fac cititorilor mei poftă de România și de tradiții, de dulcegării ușor de pregătit, poftă de bine și de gânduri frumoase. Atunci când faci lucrurile din suflet, acest lucru se simte prin bucuria pe care o risipești, prin limbajul folosit, iar dacă mai reușești să smulgi și un zâmbet sau un comentariu dincolo de ecranul laptopului sau telefonului , atunci poți să spui că ești pe drumul cel bun. Tot timpul sinceritatea va fi apreciată (chiar dacă vor fi momente când pare că nu este așa, este doar o chestiune de timp), iar cititorul “se va prinde” dacă tu încerci să pari ceea ce nu ești doar pentru a atrage niște like-uri.
Din punctul meu de vedere nu totul este despre numărul de like-uri primite pe rețelele de socializare. Nu țintesc un număr mare de like-uri, țintesc să atrag oameni cărora le place ce scriu, ce postez cu care să împărtășim păreri, sugestii, feedback-uri, etc. Îmi doresc să fiu cât mai conectată cu publicul meu și să simtă că sunt prezentă cum și eu simt că sunt prezenți prin faptul că îmi citesc articolele și tot ce postez. Acesta este și motivul pentru care organizez diferite concursuri, pentru a le mulțumi cumva că sunt aproape de de mine.

Mi-am propus că acest “copil” al meu să fie precum un curcubeu, să lumineze în cele mai frumoase culori orice zi din viață cititorilor mei, să plece cu ceva util de pe acest blog, căci și eu la rândul meu urmăresc anumite persoane sau pagini tocmai pentru că vreau să plec cu o informație care să îmi fie de folos.O să zici că nu mai de asta nu ai chef într-o zi proastă. Deși fix de asta ai nevoie. Eu atunci când mixez albusurile spumă sau o cremă anume, mă gândesc că toate energiile negative sunt preluate de paletele mixerului și dau cu ele de toți pereții…bolului și uite cum dau tot răul afară din mine:).
Tradiții și Delicii nu este un blog pompos, ci vorbele și expresiile populare, cu iz oltenesc sunt la ele acasă. Am vrut să fie o exprimare simplă, pe care cititorul să o perceapă că o discuție prietenoasă, fără ifose, dar atunci când lucrurile devin mai serioase, ne luăm “hainele de duminică” , alea de sus, la fel și vorbele. Unul dintre motivele pentru care am participat la Competiția SuperBlog a fost tocmai pentru a deveni o versiune mai bună că și blogger (fie vorba între noi, cu o experiență de 1 an practic acum învăț să merg prin blogosferă ).
Sunt mai mult decât convinsă că niște cursuri de branding personal mi-ar fi mai mult decât necesare pentru a ști exact unde mă situez și încontro mă îndrept. Ce-i drept nu am avut și nici nu am vreo strategie în cap, merg pe instinct și asta pentru că nicioadata nu am avut în cap să scriu ceva doar pentru a strânge mult trafic. Mereu am scris ce am simțit. Și în cazul blogging-ului este vorba de gust și practic involuntar fiecare blog va avea publicul său. De exemplu, în ultima lună , blogul meu se află acum pe locul 4 în sub categoria bloguri culinare și pe locul 9 în categoria bloguri pe Trafic.ro fără să fi făcut vreo campanie de promovare și să urmez vreo strategie de marketing.

Că tot vorbeam de persoane pe care le urmăresc, am făcut un mic top al meu (deși evident am mai multe persoane pe care le admir) pe care îl împărtășesc cu voi:
- Andreea Marin – pentru mine este un exemplu de profesionalism și de implicare socială. Are atâtea campanii umanitare pentru femei, copii, să nu mai vorbesc de implicare în lupta cu COVID. Îndemnul după care se ghidează Nu există nu se poate, este motivația care îmi da un impuls atunci când zic că nu mai pot, oferindu-mi încredere și forță să nu mă opresc și să reușesc ce îmi propun.
- Adela Popescu – este atât de amuzantă și îmi transmite o stare de bine. Pe lângă faptul că este și persoană publică, este și mama ( unul dintre băieți fiind aproape de vârstă lui Alexandru) și mai aflu, una altă despre copii începând cu jucării, haine și alte chestii legate de odraslele noastre și nu mă mai supăr atât de rău când scrie Alexandru pe pereți pentru că la ea e muzeu de artă în casă :))
- Cu Iosif pe coclauri – băiatul asta este pur și simplu genial. Un adevărat păstrător de tradiție pe care o găsește prin diferite coclauri din România. Poposește prin curțile oamenilor simpli, ale țăranilor autentici, unde prezintă viață simplă de la țară, obiceiuri, meșteri populari. Îl admir pentru că face tot posibilul să păstreze vie tradiția și astfel să nu ne uităm identitatea!
Nu au fost puține cazuri în care am ales să consum anumite produse recomandate de persoanele de mai sus, și nu numai, tocmai prin prisma seriozității lor și pentru că m-au covins de beneficiile pe care X produs mi le-ar aduce. Ce-i drept, până acum nu am luat vreo țeapă, motiv pentru care sunt și destul de selectivă în ceea ce privesc persoanele pe care le urmăresc.
Viața de Influencer
Termenul de influencer nu este unul modern, ci a fost utilizat începând cu anii ’90 de Michael Blatter un inovator al Marketingului, care a utilizat denumierea de Trend Influencer Marketing pentru a introduce în cluburi un anumit tip de tigarete. Dacă acum 30 de ani, Michael apela la barmani pentru promovarea țigărilor, acum lucru acesta se întâmplă mult mai ușor prin promovarea online. Ce-i drept, dacă arunci un ochi pe Insta sau Facebook o să vezi o avalanșă de influenceri, care mai de care și evident fiecare cu susținătorii și comunitatea lui.
Din punctul meu de vedere, un adevărat influencer, ar trebui să fie autentic, să-l aibe pe acel vino-ncoa’, la pachet cu popularitatea online. Nu știu dacă voi ați observat, dar sunt cazuri în care deși mai multe persoane publice fac promovare online aceluiași produs, mesajul nu este întotdeauna la fel de bine primit. Unii încearcă din răsputeri să te convingă cât de nemaintalnit este produsul respectiv, dar dacă te uiți la expresia fetei practic nu te convinge cu nimic pentru că nici el nu crede în ce zice. Rămân la părerea mea că nu trebuie să fii influencer doar pentru a te îmbogăți, ci pentru că ești pasionat de anumite lucruri și te și pricepi să le prezinți într-un mod a parte.
Până nu demult aveam părerea că nu este atât de complicat să faci vreun video sau vlog. Cât Doamne iartă-mă să îți ia să filmezi, să editezi puțin și să scrii una alta. Ei bine, după o probă la SuperBlog în care a fost necesar un video, mi-am răspuns singură la orice întrebare și mi-am retras cuvintele. Este super multă muncă în spate atâta vreme cât vrei un produs care să placă ochiului și nu doar așa de mântuială, să fie acolo. Un produs frumos arată in aceeași măsură și respectul pentru cititorul tău.
A fi influencer nu este doar despre locuri frumoase, produse primite gratis pentru promovare, partipare la evenimente, pentru că tocmai urmărind anumite persoare mi-am dat seama cât de obositor este. Am urmărit pe Instastory o zi din filmarea Adelinei Pestritu pentru un spot publicitar de câteva minute, pentru care filmase cel puțin 16 ore sau ceva de genul. Stătea cu picioarele în gheață pentru a se putea încălța din nou și a fi la fel de fresh în filmare. Deși noi vedem doar partea frumoasă, in spate sunt multe ore de muncă. De exemplu, pentru 3 poze încărcate pe blog, fac cel puțin 50-100 poze, pe care le iau la mâna, le aleg, le editez și tot așa. Dar, iar mă repet, contează foarte mult ce dorești să arăți publicului tău.
Ce pot să spun sigur este că munca de influencer nu este nici pe departe simplă, trebuie să găsești mereu un conținut de calitate care să capteze atenția cititorului, să fii mereu activ și să păstrezi legătură cu comunitatea ta și nu numai. Practic nu te odihnești niciodată, dar atâta vreme cât o faci cu plăcere, totul pare mult mai ușor. Nu sunt nici pe departe un influencer, dar îmi doresc să fiu o sursă de inspirație și să mă dezvolt cât mai mult în această direcție și să particip la cât mai multe competiții care sunt o sursă bună de dezvoltare, dar și promovare pentru bloggeri.
Articol scris pentru Competiția SuperBlog 2020
Sursa foto: Unsplash


Bine ai venit!

